پیر خرابات

دریافتی از غزلهای حضرت لسان الغیب حافظ شیرازی

پیر خرابات

دریافتی از غزلهای حضرت لسان الغیب حافظ شیرازی

غزل ۳۲

خدا جو صورت ابروی دلگشای تو بست

گشاد کار من اندر کرشمه‌های تو بست

دردم از یار است و درمان نیز هم.................دل فدای او شد و جان نیز هم

حلال جمیع مشکلات است حسین

مرا و سرو چمن را به خاک راه نشاند

زمانه تا قصب نرگس قبای تو بست

هر زیبایی و هر رعنایی در مقابل زیبایی تو چون خاک میماند

ز کار ما و دل غنچه صد گره بگشود

نسیم گل چو دل اندر  پی هوای تو بست

همانطور که غنچه با نسیم باز میشود حال من نزار هم با نسیم کوی خوش میشود

مرا به بند تو دوران چرخ راضی کرد

ولی چه سود که سر رشته در رضای تو بست

قضای الهی چنان رقم خورد که من در بند تو ام اما چه فایده که محبت باید دوسره باشد و رضایت تو هم مهم است

چو نافه بر دل مسکین من گره مفکن

که عهد با سر زلف گره گشای تو بست

دل من با زلف تو عهد عاشقی دارد که محبت هیچ کس را در دل ننشاند  تو نیز گره از کار دل من باز کن

ز دست جور تو گفتم ز شهر خواهم رفت

بخنده گفت که حافظ برو که پای تو بست؟

 

نظرات 5 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 10 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:11 ق.ظ

سلام

به قول خود قیصر امین پور


تا نگاه میکنی وقت رفتن است ... ناگهان چقدر زود دیر می شود

حامد پنج‌شنبه 10 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:12 ق.ظ

قبلی هم من بودم

من هیچم و ا ز هیچ نیاید هیچ کار

اگه شاعر این بیت رو پیدا کردی ممنون .میشم بدی ...من پیدا نکردم

ماجد شنبه 12 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 02:31 ق.ظ http://avayeghoghnus.blogfa.com/

مرا به بند تو دوران چرخ راضی کرد

ولی چه سود که سر رشته در رضای تو بست

قضای الهی چنان رقم خورد که من در بند تو ام اما چه فایده که محبت باید دوسره باشد و رضایت تو هم مهم است

به این اعتقاد داری ؟

ماجد دوشنبه 14 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:38 ق.ظ http://avayeghoghnus.blogfa.com/

آپ کردم .
البته ببخشید قبلش سلام .
اگه سر زدی کارمو نقد کن
مر۳۰
باقی بقایت یا حق
م . م . ت

منتظر دوشنبه 14 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:16 ب.ظ http://darpanaheto.blogsky.com

الله
سلام

در مورد شعرهای درخواستی هم می نویسید؟؟

موفق باشید
درپناه حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد