پیر خرابات

دریافتی از غزلهای حضرت لسان الغیب حافظ شیرازی

پیر خرابات

دریافتی از غزلهای حضرت لسان الغیب حافظ شیرازی

گزیده ای از شعرهای قیصر امین پور(روحش شاد)

با این همه...

اما
با این همه
تقصیر من نبود
که با این همه...
با این همه امید قبولی
در امتحان سادهْ تو رد شدم



اصلاً نه تو ، نه من!
تقصیر هیچ کس نیست



از خوبی تو بود
که من
بد شدم!

................................................................................................
روز مبادا

وقتی تو نیستی
نه هست های ما
چونان که بایدند
نه باید ها...



مثل همیشه آخر حرفم
و حرف آخرم را
با بغض می خورم
عمری است
لبخند های لاغر خود را
در دل ذخیره می کنم :
باشد برای روز مبادا !
اما
در صفحه های تقویم
روزی به نام روز مبادا نیست
آن روز هر چه باشد
روزی شبیه دیروز
روزی شبیه فردا
روزی درست مثل همین روزهای ماست
اما کسی چه می داند ؟
شاید
امروز نیز روز مبادا باشد !



* * *



وقتی تو نیستی
نه هست های ما
چونانکه بایدند
نه باید ها...



هر روز بی تو
روز مبادا است !

...........................................................................................................

لحظه های کاغذی
خسته ام از آرزوها ، آرزوهای شعاری
شوق پرواز مجازی ، بالهای استعاری


لحظه های کاغذی را، روز و شب تکرار کردن
خاطرات بایگانی،زندگی های اداری



آفتاب زرد و غمگین ، پله های رو به پایین
سقفهای سرد و سنگین ، آسمانهای اجاری



با نگاهی سر شکسته،چشمهایی پینه بسته
خسته از درهای بسته، خسته از چشم انتظاری



صندلی های خمیده،میزهای صف کشیده
خنده های لب پریده ، گریه های اختیاری



عصر جدول های خالی، پارک های این حوالی
پرسه های بی خیالی، نیمکت های خماری



رو نوشت روزها را،روی هم سنجاق کردم:
شنبه های بی پناهی ، جمعه های بی قراری



عاقبت پرونده ام را،با غبار آرزوها
خاک خواهد بست روزی ، باد خواهد برد باری



روی میز خالی من، صفحه ی باز حوادث
در ستون تسلیتها ، نامی از ما یادگاری

................................................................................................

قاف
و قاف
حرف آخرعشق است
آنجا که نام کوچک من
آغاز میشود!

نظرات 10 + ارسال نظر
ماجد چهارشنبه 9 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:07 ق.ظ http://avayeghoghnus.blogfa.com/

بسیار تشکر می کنم که سری به من زدید و داستان کوتاهم را خواندید .
می خواهم بدانم به نظر شما داستان بی محتوا بود یا نه ؟
مثالی که شما زدین منو به فکر واداشت و می پذیرم که مفهوم نبود و شاید نتوانستم برسانم این را که کسی که پدرم را می شوید کیست .بله بهتر بود می گفتم دستان کسی که . . . .
اما یه سوال می خواهم بدانم شما از بی محتوائی که گفتین منظورتون چیست . من نفهمیدم .
یعنی من نتوانستم مفهوم داستان را ویا به تصویر کشیدن یک مکانو برسونم ؟
یا منظورتون چیزه دیگیه ای هست ؟

ماجد چهارشنبه 9 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:10 ق.ظ http://avayeghoghnus.blogfa.com/

تشکر می کنم بابت گزیده هائی از شعر های این شاعر معاصرکه شما محبت کردین و انتخاب کردین .
با تشکر
باقی بقایتان یا حق
م . م . ت

تارا جمعه 16 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:18 ب.ظ http://bestsummers.blogfa.com

زیبا و خواندنی !
موفق باشی(گل)

حامد حبیبی جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 06:37 ب.ظ

سلام.بسیار استفاده بردم.دست گلتون درد نکنه

پدرام شنبه 14 دی‌ماه سال 1387 ساعت 12:02 ق.ظ http://www.007pedram.blogfa.com

صندلی های خمیده،میزهای صف کشیده
خنده های لب پریده ، گریه های اختیاری

روحش شاد
ما آدما وقتی که عزیزی رو از دست میدیم
تازه به بزرگیشو مقامش پی میبریم
واقعا حیف شد

سمیرا سه‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:51 ق.ظ

سلام
من زیاد اهل شعر خوندن نیستم اما شعرهای قیصرامین پور رو خیلی دوست دارم اونهم به خاطر سادگی بیانش و اینکه به زندگی روزمره ما نزدیکه.
متشکرم

شعری برای تو پنج‌شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 06:23 ب.ظ http://poem-foryou.blogfa.com

سلام
از خوندن اشعار وبلاگتون لذت بردم خوشحال می شم به من هم سر بزنید.

سمیرا جمعه 29 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:29 ب.ظ http://redperspoli30.blogfa.com/

سلام دوست عزیز
شعر فوق العده ای بود
ممنونم عالی بود

تبسم شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:43 ب.ظ

دربین شاعران معاصر قیصر رو خیلی دوست دارم .
انتخابتون هم خیلی خوب بود اگرچه همه شعرهای قیصر زیباست.وهرکس میتواند متناسب با حالی که دارد با اشعار قیصر ارتباط برقرار کند.یکی از شعرهای قیصر که خیلی دوستش دارم :
من از عهد آدم تورا دوست دارم
ازآغاز عالم تو را دوست دارم
چه شبها من وآسمان تا دل صبح
سرودیم نم نم تورا دوست دارم
نه خطی نه خالی نه خواب وخیالی
من ای حس مبهم تورا دوست دارم
بیا تا صدا از دل سنگ خیزد
بگوییم باهم تورا دوست دارم
جهان یک دهان شد هماواز باما
تورا دوست دارم تورا دوست دارم...

shaparak چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 03:43 ب.ظ http://safirandosti.blogfa.com/

سلام
خوشحال میشم به ماهم سربزنید ولینکمون کنید
تشکرازوب قشنگ ومفیدتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد